Nokia 5110
2015. február 13. írta: Despota

Nokia 5110

nokia-5110.jpg

Ma egy kedves, régi jóbarátot szeretnék bemutatni Nektek. 2001 tavaszán, 15 és fél évesen végre sikerült kikönyörögnöm édesapámtól egy mobiltelefont. Már több gimnáziumi osztálytársam hordott magánál mobilt, sznobizmus, vagy sem, de én sem akartam kirekesztetté válni. A mi családunkban a Karácsonnyal ellentétben Húsvétkor nincs nagy ajándékeső, csak némi csoki, cukorka és ilyesmik, meg is lepődtem, amikor édesapám a kezembe nyomott egy méretes, becsomagolt dobozt.

Nekiestem a bontogatásnak, celofán lekerült és megláttam a csodát, egy Nokia 5110 készüléket. El voltam ájulva, öröm, büszkeség és kíváncsiság kavargott bennem. Kinyitottam a pakkot és kezembe fogtam a "kicsikét", majd a szintén ajándékba kapott Pannon GSM Sim kártyát belehelyeztem és bekapcsoltam. Mámorító volt. Első körben végighívtam az összes havert, barátot és beszámoltam a nagy újságról, valamint elkértem az ő számukat és beírtam a telefonkönyvbe. Hosszú órákat töltöttem a telefon beállításával, százszor végighallgattam a frenetikus csengőhangokat, nyúztam a kígyót és a memóriajátékot.

Más szelek fújtak akkortájt, szerelmek szövődtek sms-ben, vidéki falvakban szabályosan keresni kellett a helyeket, ahol a térerő megfelelő erősségű volt. Ma már, az okostelefonok korában viccesnek tűnik a 170 g súly, a 132*48*31 mm-es méret és a tetején helyet foglaló batár antenna, valamint a 84 x 48 pixeles fekete-fehér kijelző. Nem volt Bluetooth, MMS, sem infraport, még kihangosítani sem lehetett, Wap-ról, vagy internet elérhetőségről álmodni sem mertünk akkortájt. Mindezek ellenére nagyon szerettem, sok kellemes percet szerzett. Kiválóan bírta a strapát, egy-két komolyabb találkozás a betonnal meg sem kottyant neki, egyszer még a Balatonban is sikerült megúsztatnom, de semmi baja nem lett. Körülbelül másfél-két éven keresztül volt hű társam, majd lecseréltem egy Nokia 3410-re.

Nektek milyen volt az első mobiltelefonotok?

original-nokia-5110-classic-collector-phone-95-condition-tradehouse2u-1307-18-tradehouse2u_1.jpg

Nokia 5110

(megjelenés éve 1998)

Frekvenciasáv 

900

Telefonkönyv db 

SIM only

Memória MB 

üzenet minták

Memória bővíthetőség 

Nincs

Magyar nyelvű menü 

Van

Flight mode 

Nincs

Operációs rendszer 

Nincs

Készenléti idő óra 

180

Beszélgetési idő óra 

3

Súly g 

170

Méret mm 

132*48*31

Akkumulátor 

Ni-Mh

Kijelző pixel 

5 sor

Színes kijelző 

Nincs

Színárnyalatok száma db 

monochrome

GPRS 

Nincs

EDGE 

Nincs

Generáció 

1G

WAP 

Nincs

EMS 

Nincs

MMS 

Nincs

Infraport 

Nincs

Bluetooth 

Nincs

WLAN 

Nincs

HotSpot 

Nincs

Blackberry 

Nincs

Vibra jelzés 

az akkuban

Kihangositás 

Nincs

Hanghívás 

Nincs

Hangjegyzet 

Nincs

Csengőhang letöltés 

Nincs

Dallamszerk. 

Nincs

Polifonia 

Nincs

MP3 

Nincs

Rádió 

Nincs

Kamera 

Nincs

Kamera felbontása 

Nincs

Video 

Nincs

GPS 

Nincs

Java 

Nincs

Push to Talk 

Nincs

RotaS 

Nincs

TV be vagy kimenet 

Nincs

NFC 

Nincs

Brand 

Nincs

Limited Edition 

Nincs

Egyebek 

zárt híváscsoportok, Xpress-on covers

SAR 

0,51

 

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as, ’90-es évek elektronikai emlékeid, küldd el a retrocuccok@gmail.com címre.

Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://retrofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr277171685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeme közé, laposan! 2015.02.14. 11:16:39

Hogy hívtad végig a haverokat, ha csak utána kérted el a számukat?
süti beállítások módosítása